lördag 2 juli 2011

En krigare


Kärleken, drivkraften, elden som brinner i mitt bröst. Aldrig går den att släckas. Jag kommer att kämpa in i det sista. Ingenting kan hindra mig och min kamp. Att bli misstrodd, missförstådd, sviken, ogillad, det är sådant man får stå ut med om man vill bli bäst. Om man ska lyckas med förverkligandet av sina egna planer, ingen annans.

Lyssnade precis på Henrik Larssons sommarprogram. En inspirerande person. Jag inser tydligt likheterna mellan att bli en framgångsrik affärsman och idrottsman. Man offrar till stor del samma saker i livet. Ens fokus är knivskarpt och man ser sig själv som en krigare. Vi är dagens riddare och jägare. Jag känner igen Henriks tankesätt. Man är en jägare och jakten är ditt kall. Man är en överlevare och hur skadad man än må bli fortsätter man avancera tills man inte orkar längre.


Företaget är min arme och mitt barn på samma gång.

Att driva företag kan vara både himmel och helvete. Man ger och man får tillbaka.

Ibland drivs jag av själva tävlingen. Kicken av att göra strategiskt smarta beslut som leder till seger. Ungefär på samma sätt som jag älskar att spela strategispel som risk eller kortspel eller andra tävlingsformer där smartast hjärna vinner.

Ibland drivs jag av andra saker. Att aldrig behöva gå hungrig eller leva fattigt. Att kunna förverkliga ens önskningar. Att förändra världen.

En kombination av dessa drivkrafter startar upp mig och motorn inom mig jobbar på högvarv när jag trycker pedalen i botten. Jag är en krigare och jag är gjord för att slåss.

Det finns nu ingen gräns för hur stor min företagsgrupp kan bli. Ännu är jag bara i början av ett fantastiskt äventyr. Det är dags att gå ut och erövra världen!

7 kommentarer:

  1. kommunikatören3 juli 2011 kl. 00:16

    Väl skrivet!

    SvaraRadera
  2. Ung Investerare11 juli 2011 kl. 02:35

    Intressant inlägg och blogg! Imponerande att du har ackumulerat så mycket på så kort tid. Läst igenom en del gamla inlägg och kan inte begripa hur du har byggt upp en sådan stor förmögenhet på så kort tid?

    När passerade du din första miljon? och vad är din genomsnittliga procentuella ökning av kapitalet?
    Jag är en student som kommer att ha ca 300 K när jag tar examen. Jag är högutbildad och kommer få en hög ingångslön, brukar ligga mellan 35-40 K i månadslön, jag är väldigt sparsam. Borde kunna spara 120 K per år. Min löneutveckling inom denna bransch ligger på 20 % per år dem första åren.

    Mitt mål är 9 miljoner så jag kan leva på utdelningen från tillgångarna. Men det kommer att ta mig ungefär 10 år med 15 % kapitalökning per år.

    Tips på att påskynda processen ?

    SvaraRadera
  3. Härlig läsning kommer att läsa fler av dina inlägg, blev rekommenderad att läsa din blogg utav min bror som har gett mig ett större intresse för ekonomi.

    läst 2 inlägg och känner igen mig i båda det känns som att det var jag som skrev det du skrev fast jag gjorde det imorgon.
    Det andra inlägget var ( Drivkraften bakom pengar)ons 13 jan 2010

    Tyvärr så har jag åkt på andra problem som inte rör ekonomin just nu.
    planer är att söka företag elller starta något nytt.

    hade gärna spelat ett parti risk mot dig eller poker är spelgalen i strategispel
    nu blir det dock bara poker då jag har tidsbrist.

    har även satt som mål att bli ekonomiskt obereoende märkt mig själv med (Get rich or die trying) som tyvärr blev citerat utav 50 Cent men jag gillar iden att sträva till sitt mål eller dö medans du försöker.
    (Den försvinner när jag når mitt mål.)
    Tack för spännande läsning eller kommande =)

    SvaraRadera
  4. Dollarmiljonären,

    Först och främst vill jag bara tacka för en bra blogg med mycket handfasta tips, fortsätt så!

    Vidare undrar jag om du har tittat på företaget G5 Entertainment?

    De sysslar med mobila spel och är listade på Aktietorget, men funderar på att byta lista. Enligt mig är de ett undervärderingscase.

    Än så länge har de alltid uppfyllt eller slagit alla sina prognoser och detta år progonostiserar de en vinst på 15 MSEK (7,5 MSEK vinst 2010). Bolagsvärde på 170 MSEK just nu. Med det sagt anser jag att ett P/E-tal, baserat på deras prognos, på 11 känns väldigt lite. Jag ser en potential på 35-80% på ett halvårs sikt. (Räknar på ett p/e-tal på 15-20).

    Hur resonerar du?

    video-pres av bolaget: http://del.interoute.com/Default.aspx?id=08a63d8b-d756-45a7-97d9-410e3f206a8f&delivery=stream&Embedded=True

    Mvh
    K.O.

    SvaraRadera
  5. Jag har följt din blogg sen du skrev I am Evolution och det är en fantastisk läsning. Njuter av det. Känner igen mig själv i dina texter ibland. Jag har dock inte kommit så långt som dig. Men jag har mina egna planer och mina egna hinder att ta mig över. Jag älskar det, kampen. Det är svårt att förklara, men det känns ibland som en phoenix liknande upplevelse. Man dör och födds på nytt.

    "Ibland drivs jag av själva tävlingen. Kicken av att göra strategiskt smarta beslut som leder till seger. Ungefär på samma sätt som jag älskar att spela strategispel som risk eller kortspel eller andra tävlingsformer där smartast hjärna vinner.

    Ibland drivs jag av andra saker. Att aldrig behöva gå hungrig eller leva fattigt. Att kunna förverkliga ens önskningar. Att förändra världen."

    Så klockrent. Livet är underbart, och det ska levas med huvudet högt och med ett leende på läpparna. Förändra världen? Mina drömmar når till himlen! =)

    SvaraRadera
  6. Börjar på universitetet nu i höst och kommer att bo hemma de första åren i alla fall. Så nu funderar jag över att använda csn-lånet till att investera i aktier, kanske ett antal investmentbolag. Vad tror du om detta?

    Mvh Lynch.P

    SvaraRadera
  7. kommunikatören
    Tack.

    Ung investerare
    Det bygger i grunden på eget företagande och inte enorma aktieklipp. 9 Mkr är en bra summa att sikta på och tio år är en rimlig tid att nå dit anser jag, iaf om du börjar från scratch. För mig är det ungefär den tiden det kommer att ha tagit att nå 9 Mkr totalt sett.

    Påskynda genom eget företagande är mitt bästa tips. Fundera på hur du kan hjälpa människor och tjäna pengar samtidigt...

    Yoda
    Tack:) Lycka till med din resa!

    KO
    Tack. Har ingen aning om bolaget ifråga tyvärr.

    Anonym
    Tack för din feedback, kul att höra:) Är inne i en kritisk period varför jag inte skriver så mycket nu, har så mycket annat att tänka på. Jobba hårt, dö gammal!

    Lynch
    Jag tror inte du blir rik på det men det kan nog ge värdefulla erfarenheter. Om du köper billigt kan det inte gå fel. Men se till att du köper billigt! När alla andra säljer och det är "blod på gatorna". Lycka till!

    SvaraRadera